estetik gülüş tasarımı

Gülüş Estetiği

Ağız sağlığı ve bakımı denince hepimizin aklına ilk olarak diş ağrısı, ağız kokusu ve diş çürükleri, hatta diş kayıpları gibi problemler ve bu problemlere dair medikal çözümler gelse de günümüzde büyük ölçüde diş ve diş etleriyle sağlanan estetik gülüşler de oldukça önemli bir hal almaya başlamıştır. Çürük dişlerin ve diş eti hastalıklarının, diş dizilimi çarpıklıklarının gerek genetik gerekse çevresel faktörlerle meydana gelen, beslenme ve fırçalama alışkanlıklarımıza bağlı olarak gelişen anormal renklenmelerin ve diş kayıplarının sonucunda oluşan estetik sorunlar, kişilerin sosyal hayatlarını olumsuz olarak etkileyebilir. Bunun yanı sıra özgüven problemlerine neden olarak kişilerin toplum içinde gülmekten çekinmeye başlamasına bile yol açabilir.

Diş Beyazlatma

Diş Beyazlatma (bleaching); çeşitli nedenlerle dişlerin yapısında  (özellikle mine ve dentin tabakasında) meydana gelen renk değişimlerinin giderilerek, dişlerin renginin orijinal dişlerin rengine ve estetik olarak hastaya uygun bir tona göre ayarlanması işlemidir.
Dişlerin doğal renkleri zamanla koyulaşır. Bu koyulaşmalar dişlerin ve ağız bütünlüğünün estetiğini bozmakta; hastalarda özgüven problemlerine ve zamanla gülümsemekten bile kaçınmalarına sebep olmaktadır. Diş beyazlatma (bleaching) işlemi ise psikososyal boyutuyla hastalara büyük avantaj sağlamakta, gülüş estetiğin önem kazandığı son yıllarda sıklıkla tercih edilmektedir.

Kron Tedavisi

Kuron kaplama çeşitli nedenlerle kırılmış, şekli bozulmuş, renginde farklılıklar ortaya çıkmış dişleri kaplamak için kullanılan bir tedavi yöntemidir. Oldukça dayanıklı bir yapıya sahiptir, bu yüzden yüksek ısırma basınçlarına karşı orijinal dişlere en yakın sonuçları vermektedir.
Dişlerin üst kısmı besinlerle ilk temas eden bölüm olarak görsel ve işlevsel niteliklerini kaybetmeye daha yatkındır. Bu yüzden kron tedavisi görünürdeki bu kısma işlevlerinin yeniden kazandırılabilmesi adına ideal bir yöntemdir.

Ayrık Diş Tedavisi

Ayrık diş; ağız içindeki iki ya da daha fazla dişin arasında hastalar tarafında istenmeyen ve onlara estetik sorunlar yaşatacak kadar boşluk bulunması durumudur. Ayrık dişler ve yarattığı problemler doğuştan olabileceği gibi çeşitli nedenlerle sonradan da meydana gelebilir. Yaş veya cinsiyet farketmeksizin her bireyin yaşayabileceği bir problemdir. Çocuklarda ayrık diş problemi; genellikle süt dişlerinin dökülmesinin ardından çıkan kalıcı dişlerde meydana gelir.
Ayrık dişlere tedavi uygulamadan önce, oluşum nedenlerine bakılmalıdır.